Denna sida är just nu under uppbyggnad

test

 

 

test

Vad passar dig?

 Massor av saker

Här får du inspiration, motivation och information om hela vårt utbud.

Styrka och kondition = dessa kategorier berättar hur mycket procent av passet som är styrka och kondition.

Koreografi = detta förklarar hur mycket olika rörelsemoment det är.

Intensitet = helt enkelt hur mycket action det är på passet

Alla våra pass är uppbyggda så att du när som helst kan delta. Du kan delta på alla passen vilken nivå du än är på och tänk på att börja försiktigt. De med hög intensitet kan vara ett tuffare tempo från start om du har mycket tävlingsinstinkt i dig. Börja gärna extra försiktigt de första gångerna.

Styrka och kondition

Röda pass i schemat
Circuit
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Crossgym
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Tabata
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%

Styrka

Gula pass i schemat
Bodypump
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Functional Core
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Functional Training
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%

Balans och lugn

Turkosa pass i schemat
Strech & Mind
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Yin Yoga
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Yoga
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%

Kampsport

Gröna pass i schemat
Body Combat
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Box
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%

Specialpass

Orange pass i schemat
Gymintro
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Mamma & barn pass
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Seniorpass
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%

Koordination

Rosa pass i schemat
Bootylicious
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Women Muay Thai
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Zumba
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%

Kondition

Blåa pass i schemat
Cycling
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Indoor Walking
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%

Högintensivt

Gråa pass i schemat
GRIT Athletic
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
GRIT Cardio
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
GRIT Strenght

Högintensiv och högt tempo för snabbhet och uthållighet.

  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Sprint
Målet med denna behandling är att förebygga problem innan de uppstår och de verktyg som används är bland annat muskeltöjningar och triggerpunktsbehandling. Lider du av smärta eller nedsatt rörlighet är denna behandling rekommenderad för dig.
  • Styrka 50% 50%
  • Kondition 50% 50%
  • Koreografi 50% 50%
Cycling
Läs mer om Cycling
Vad
Enkel och effektiv konditionsträning som utförs på cykel, där du själv väljer ditt motstånd.

Hur
Med tekniker anpassade för cycling, så tränar du upp stryka och kondition. Klassen utförs både låg och högintensiv.

Varför
Förbättrar hjärt och lungkapacitet. Förbättrar styrka i benen och höjer mjölksyretröskeln.

Notis
Du kan även lägga till ett pulsband, som då gör träningen ännu roligare och effektivare.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Functional Core
Läs mer om Functional Core
Vad
Stärker upp kroppens kärna – mage och ländygg.

Hur
Övningarna utförs med gummiband, viktplatta och med din kropp som redskap.

Varför
Detta motverkar många vanliga skador och åkommor såsom problem med rygg och höfter.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Functional Training
Läs mer om Functional Training
Vad
Funktionell träning där du utvecklar styrka, balans och rörlighet.

Hur
Övningarna utförs med lättare redskap. Klassen är uppbyggd på övningar som är skadeförebyggande och där du arbetar med att stärka kroppens viktigaste delar så som fotleder, knä, höft och axlar.

Varför
Få bukt på åkommorna och bli starkare i din vardag.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Indoor Walking
Läs mer om Indoor Walking
Vad
Enkel och effektiv konditionsträning som utförs på en crosstrainer, där du själv väljer ditt motstånd.

Hur
Med hjälp av en crosstrainer så kan du gå, jogga eller springa. Träningen är effektiv och skonsam för hela kroppen. Klassen utförs både låg och högintensiv.

Varför
Förbättrar hjärt och lungkapacitet. Förbättrar styrka och höjer mjölksyretröskeln.

Notis
Du kan även lägga till ett pulsband, som då gör träningen ännu roligare och effektivare.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Mamma/barnträning
Läs mer om Mamma/barnträning
Vad
Träna ihop med ditt barn.

Hur
Träning är funktionell inrikting, där du kan ta med ditt/dina barn. Även storasyskonen kan vara med inne i lokalen.

Varför
Hitta egentid när du inte hittar din tid.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Senior Circuit
Läs mer om Senior Circuit
Vad
Senior Circuit är ett pass för dig som är 60+ som utförs i vår cirkelträning med maskiner och mellanstationer. Frukost ingår i vårt standardalternativ efter dessa pass.

Hur
Maskinerna behöver du inte ställa in. Du styr motståndet med ditt eget tempo. Mellanstationerna väljs i olika nivåer och fokus på funktionalitet, hållning och balans för att underlätta vardagen.

Varför
Passen anpassas till just dig som är 60+ där du helt sätter din egen nivå. Grädde på moset är det sociala med frukost efteråt.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Senior Wellness
Läs mer om Senior Wellness
Vad
Senior Wellness är ett pass för dig som är 60+. Frukost ingår i vårt standardalternativ efter dessa pass.

Hur
Övningarna väljs i olika nivåer och fokus på funktionalitet, hållning och balans för att underlätta vardagen.

Varför
Passen anpassas till just dig som är 60+ där du helt sätter din egen nivå. Grädde på moset är det sociala med frukost efteråt.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Yoga
Läs mer om Yoga
Vad
Poweryoga

Hur
Yoga är en kraftfull, svettig och fysisk yogaform där man tränar med sin egen kroppsvikt i en kombination av rörelser, ställningar och andning.

Varför
Utövandet genererar mycket värme och ökar uthållighet, definierar muskler och utvecklar fokuseringsförmåga. Rörlighet och smidighet ökar och man släpper på stress och spänning runt leder och i muskler.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Zumba
Läs mer om Zumba
Vad
Latinamerikansk dans till modern musik.

Hur
Du dansar till koreografier som byts ut emellanåt.

Varför
Ha kul, förbättra din kondition och bränn kalorier samtidigt.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Bodycombat
Läs mer om Bodycombat
Vad
Kampsportsinspirerad träning

Hur
Slag och sparkar i luften. Vi kör till inspirerande musik och använder oss effektiva tekniker från olika kampsports former. Varför inte vara Bruce Lee för en timme.

Varför
Det ger dig en hög förbränning, starkare och explosivare muskler och stärker upp din bålstabilitet.

Notis
Koreografi och musik byts var 3e månad

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Bodypump
Läs mer om Bodypump
Vad
Styrka och uthållighet

Hur
Du tränar hela kroppen med skivstång och viktplattor i traditionell form med modern touch.

Varför
Här blir du stark, uthållig och även förbättrar konditionen.

Notis
Koreografi och musik byts var 3e månad

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Box
Läs mer om Box
Vad
Kampsportsinspirerad träning.

Hur
Slag och sparkar mot mitsar. De flesta övningar görs i par.

Varför
Det ger dig en hög förbränning, starkare och explosivare muskler och stärker upp din bålstabilitet.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Circuit
Läs mer om Circuit
Vad
Cirkelträning med nio maskiner och lika många mellanstationer. 30 sekunder per station.

Hur
Maskinerna är i hydraulik, vilket gör att du själv bestämmer motståndet genom att justera hastigheten. Mellanstationerna är funktionella övningar.

Varför
Här får du både kondition och styrka. Eftersom det körs i en cirkel upplevs det mer socialt.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet