%

Inspiration

%

Motivation

%

Glädje

Gruppträning

Här får du inspiration, motivation och information om hela vårt utbud.

Styrka och kondition = dessa kategorier berättar hur mycket procent av passet som är styrka och kondition.

Koreografi = detta förklarar hur mycket olika rörelsemoment det är.

Intensitet = helt enkelt hur mycket action det är på passet

Alla våra pass är uppbyggda så att du när som helst kan delta. Du kan delta på alla passen vilken nivå du än är på och tänk på att börja försiktigt. De med hög intensitet kan vara ett tuffare tempo från start om du har mycket tävlingsinstinkt i dig. Börja gärna extra försiktigt de första gångerna.

Bodyattack

Läs mer om Bodyattack

Vad
Sportinspirerat konditionspass som utmanar och utvecklar din styrka, kondition och uthållighet

Hur
Högintensiva intervaller som kombinerar atletiska aeroba rörelser med styrka och stabiliseringsövningar

Varför
Det ger dig en hög förbränning, starkare och explosivare kropp och stärker upp din bålstabilitet.

Notis
Koreografi och musik byts var 3e månad

 

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet

Bodycombat

Läs mer om Bodycombat

Vad
Kampsportsinspirerad träning

Hur
Slag och sparkar i luften. Vi kör till inspirerande musik och använder oss effektiva tekniker från olika kampsports former. Varför inte vara Bruce Lee för en timme.

Varför
Det ger dig en hög förbränning, starkare och explosivare muskler och stärker upp din bålstabilitet.

Notis
Koreografi och musik byts var 3e månad

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Bodypump
Läs mer om Bodypump

Vad
Styrka och uthållighet

Hur
Du tränar hela kroppen med skivstång och viktplattor i traditionell form med modern touch.

Varför
Här blir du stark, uthållig och även förbättrar konditionen.

Notis
Koreografi och musik byts var 3e månad

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Box
Läs mer om Box

Vad
Kampsportsinspirerad träning.

Hur
Slag och sparkar mot mitsar. De flesta övningar görs i par.

Varför
Det ger dig en hög förbränning, starkare och explosivare muskler och stärker upp din bålstabilitet.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Circuit
Läs mer om Circuit

Vad
Cirkelträning med nio maskiner och lika många mellanstationer. 30 sekunder per station.

Hur
Maskinerna är i hydraulik, vilket gör att du själv bestämmer motståndet genom att justera hastigheten. Mellanstationerna är funktionella övningar.

Varför
Här får du både kondition och styrka. Eftersom det körs i en cirkel upplevs det mer socialt.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Crossgym
Läs mer om Crossgym

Vad
Högintensiv klass med båda styrka, kondition och spänst.

Hur
Intervallinspirerande övningar, där du kan pressa dig själv till max. Intervallerna pågar från 30 sekunder och uppåt.

Varför
Snabba resultat och en rejäl utmaning.

Notis
Vi rekommenderar att du har tränat i 1 månad innan du börjar med detta pass. Helst även gått Gym School. Crossym utförs i 30 min. Crossgym Max utförs i 45 och 55 min.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Cycling
Läs mer om Cycling

Vad
Enkel och effektiv konditionsträning som utförs på cykel, där du själv väljer ditt motstånd.

Hur
Med tekniker anpassade för cycling, så tränar du upp stryka och kondition. Klassen utförs både låg och högintensiv.

Varför
Förbättrar hjärt och lungkapacitet. Förbättrar styrka i benen och höjer mjölksyretröskeln.

Notis
Du kan även lägga till ett pulsband, som då gör träningen ännu roligare och effektivare.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet

Cycling HIIT

Läs mer om Cycling HIIT

Vad
Tuff konditionsträning som utförs på en cykel.

Hur
HIIT handlar om att träna i intervaller, och att göra det riktigt hårt

Varför
Träningen är effektiv och skonsam för hela kroppen.”Nya studier visar på att ett kortare men mer intensivt pass många gånger kan ge ett bättre träningsresultat än traditionella träningspass. Kort och intensiv träning ger dessutom utövarna bättre förutsättningar för att hitta en plats för träning i det dagliga livspusslandet.

Notis
Du kan även lägga till ett pulsband, som då gör träningen ännu roligare och effektivare.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Functional Core
Läs mer om Functional Core

Vad
Stärker upp kroppens kärna – mage och ländygg.

Hur
Övningarna utförs med gummiband, viktplatta och med din kropp som redskap.

Varför
Detta motverkar många vanliga skador och åkommor såsom problem med rygg och höfter.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Functional Training
Läs mer om Functional Training

Vad
Funktionell träning där du utvecklar styrka, balans och rörlighet.

Hur
Övningarna utförs med lättare redskap. Klassen är uppbyggd på övningar som är skadeförebyggande och där du arbetar med att stärka kroppens viktigaste delar så som fotleder, knä, höft och axlar.

Varför
Få bukt på åkommorna och bli starkare i din vardag.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet

Indoor Walking

Läs mer om Indoor Walking

Vad
Enkel och effektiv konditionsträning som utförs på en crosstrainer, där du själv väljer ditt motstånd.

Hur
Med hjälp av en crosstrainer så kan du gå, jogga eller springa. Träningen är effektiv och skonsam för hela kroppen. Klassen utförs både låg och högintensiv.

Varför
Förbättrar hjärt och lungkapacitet. Förbättrar styrka och höjer mjölksyretröskeln.

Notis
Du kan även lägga till ett pulsband, som då gör träningen ännu roligare och effektivare.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet

Mamma/barnträning

Läs mer om Mamma/barnträning

Vad
Träna ihop med ditt barn.

Hur
Träning är funktionell inrikting, där du kan ta med ditt/dina barn. Även storasyskonen kan vara med inne i lokalen.

Varför
Hitta egentid när du inte hittar din tid.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet

Senior Circuit

Läs mer om Senior Circuit

Vad
Senior Circuit är ett pass för dig som är 60+ som utförs i vår cirkelträning med maskiner och mellanstationer. Frukost ingår i vårt standardalternativ efter dessa pass.

Hur
Maskinerna behöver du inte ställa in. Du styr motståndet med ditt eget tempo. Mellanstationerna väljs i olika nivåer och fokus på funktionalitet, hållning och balans för att underlätta vardagen.

Varför
Passen anpassas till just dig som är 60+ där du helt sätter din egen nivå. Grädde på moset är det sociala med frukost efteråt.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Senior Wellness
Läs mer om Senior Wellness

Vad
Senior Wellness är ett pass för dig som är 60+. Frukost ingår i vårt standardalternativ efter dessa pass.

Hur
Övningarna väljs i olika nivåer och fokus på funktionalitet, hållning och balans för att underlätta vardagen.

Varför
Passen anpassas till just dig som är 60+ där du helt sätter din egen nivå. Grädde på moset är det sociala med frukost efteråt.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet

Teen Mix

Läs mer om Teen Circuit

För dig 11-14 år. Mer info kommer.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet

Teen Mix

Läs mer om Teen Mix

För dig 11-14 år. Mer info kommer.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet

Thaiboxning

Läs mer om Thaiboxning

Vad
Kampsportsträning

Hur
Till skillnad från andra kampsporter har thaiboxningen (Muay Thai) få och enkla tekniker. Istället för att lära sig fler och fler tekniker slipas det istället på grundtekniker, fysiken och tekniska finesser med själv av bland annat sparring och mittsar.

Varför
Det är en bra fysisk sport där du också lär dig hantera situationer i självförsvar. Även bra för det mentala.

Notis
Detta ska inte förknippas med box. Detta är riktig Muay Thai.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Yoga
Läs mer om Yoga

Vad
Poweryoga

Hur
Yoga är en kraftfull, svettig och fysisk yogaform där man tränar med sin egen kroppsvikt i en kombination av rörelser, ställningar och andning.

Varför
Utövandet genererar mycket värme och ökar uthållighet, definierar muskler och utvecklar fokuseringsförmåga. Rörlighet och smidighet ökar och man släpper på stress och spänning runt leder och i muskler.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet

Yoga Easy

Läs mer om Yoga Easy

Vad
Kortare och något lättare Poweryoga

Hur
Yoga är en kraftfull, svettig och fysisk yogaform där man tränar med sin egen kroppsvikt i en kombination av rörelser, ställningar och andning.

Varför
Utövandet genererar mycket värme och ökar uthållighet, definierar muskler och utvecklar fokuseringsförmåga. Rörlighet och smidighet ökar och man släpper på stress och spänning runt leder och i muskler.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Zumba
Läs mer om Zumba

Vad
Latinamerikansk dans till modern musik.

Hur
Du dansar till koreografier som byts ut emellanåt.

Varför
Ha kul, förbättra din kondition och bränn kalorier samtidigt.

  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Zumba Kids
Läs mer om Zumba Kids 4-6 år
  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet
Zumba Kids
Läs mer om Zumba Kids 7-9 år
  • Styrka
  • Kondition
  • Koreografi
  • Intensitet