031-352 00 00 INFO@GENKI.SE

Ni är helt fantastiska!

 

Stort dundertack till alla som deltog i medlemsundersökningen.

 

 

Tack för allt fint ni skrivit! 

Tack för alla mängder kärlek som ni skickat in till oss! 

 

Vill börja med att ge ett jättestort tack till alla er som deltagit i medlemsundersökningen. Att få läsa allt fint ni skickat in var tveklöst en av dom bästa dagarna hittils under 2023. Ni är helt underbara! Vi slog faktiskt rekord med totalt 719 kommenterar och efter sammanställningen blev fick vi reda på att Genki har Sveriges topp 3 nöjdaste medlemmar. 😍 Vi önskar vi kunde få plats med allt fint ni alla skrivit, men här delar vi med oss av några fina meningar av allt som kommit in. 

 

“Det bästa jag har gjort är att börja på Genki!”

“Mycket bra gym med utbud, trevlig och duktig personal.”

“Vi-känsla för gammal som ung, tjock som vältränad. Ni har lyckats fantastiskt bra med det Fortsätt så här!”

“Trodde inte att jag skulle gilla inomhusträning men jag är omvänd! Trivs fint med frukosten efter och gemenskapen. Opretentiös klädstil! Bra!”

“Ett fantastiskt gym på många sätt med många grymma inspiratörer som håller passen.”

 

 

“Upplever en go stämning o miljö då man kliver in i gymmet.”

“Personalen har alltid ett fint bemötande.”

“Tycker att Malin är en grymt inspirerande och oerhört kompetent inspiratör. Ni är alltid på tårna och har ett vänligt bemötande.”

“Positivt med generösa öppettider. Trevligt med födelsedags-gratulation och valbar uppskattning!”

Innan vi kör igång

 

 

  • Undersökningen är såklart helt anonym.
  • Hittar du inte din kommentar här så är det för att vi inte har förstått den eller att din kommentar liknar en annan. Vissa kommentarer slår vi ihop för att de är snarlika. ☺️
  • Du får gärna maila in till info@genki.se så får du också ett personligt svar på din fråga.
  • Vissa frågor har vi inte svarat på eftersom vi tycker att de är bäst besvarade personligt. Hittar du inte din fråga här så kan du gärna höra av dig till info@genki.se ❤️
  • Om frågorna kring gruppträning. Alla önskemål om pass och tider har vi skickat direkt till vår gruppkoordinator, Malin. Vill du ha ett eget svar så kan du maila till malin@genki.se
  • Om frågorna kring PT har vi inte svarat på här eftersom det är såpass personligt. Däremot har vi tagit åt oss av all feedback, allt fint ni skrivit och även önskemål! Stort tack för all kärlek som kommit in där. Vill du ha ett personligt svar så får du gärna maila till vår PT-chef, Alexandra på alexandra@genki.se
  • Om frågorna kring städ och ordning bland redskapen är det något som stått på högsta prio, då vi också ser ett växande behov. 🙂 Inom kort så kommer vi välkomna vår nya medarbetare Lotta som kommer att ha detta som sitt ansvarsområde. Så här kommer vi se en ännu bättre rutin framöver. I dagsläget så underhåller vi såklart redskapen några gånger om dagen, men det kommer bli svårt att få detta 100 procent bra såklart. Men vi ska göra vårt bästa att lägga i en växel till här genom att både Lovisa och Lotta kommer hjälpas åt med att komplettera. 💪
  • Om frågorna kring musiken på gymmet så är smaken lika delad baken bland alla. Just musikfrågan är den svåraste att få till 100 % i gymbranschen då alla gillar så olika. Men här har vi köpt en avancerad tjänst som är kommersiellt anpassad för gym. 😃 Exempelvis så är det relativt sällan du kommer uppleva samma musik om du tränar samma tider. Det är också även något högre tempo och volym på kvällstid och där med lägre tempo och volym på morgon och dagtid.

Era tankar och våra svar ❤️

 

1. “Att träna kvällstid är inte optimalt. Mycket folk och köer till utrustningen gör att man ofta får planera om sin träning eller alternativt träna hemma.”

–  Bra att veta är att vi har sen flera år tillbaka valt att ha ett begränsat maxtak på hur många medlemmar vi tar emot. Detta just för att det ska upplevas rymligare och luftigare hos oss än vad man kanske är van vid. Men trots det så kan det såklart vara lite mer folk vissa kvällar, vilket kan vara svårt att beräkna. Ett tips är att kolla i Genkis app innan du åker. Där kan du se i realtid hur många som tränar ute på gymmet just nu. Du får gärna skriva till oss i vilka zoner/till vilken utrustning som du upplever kö så ska vi kolla på lösningar och bolla ideér på kommande veckomöten med teamet. Ett tillägg är att sista tiden har det varit otroligt mycket fler besök. Vi har flera åtgärder på gång:

1) Först och främst så lugnar de sig snart och många tränar  en viss del av träningen utomhus när solen tittar fram.

2) Många gillar gymträning mer än tidigare och gruppträningen har inte riktigt fått fart efter corona än. Vi har flera idéer där.

3) Vi kollar på möjligheter att förbättra ytan vi har idag.

4) Om det behövs så har vi möjlighet att bygga ut igen i början av 2024. /Jonas

2. “Önskar ljusare lokaler”

Alla gillar olika saker och det är en sport i sig att hitta rätt känsla i alla zoner. Men för att vara så tillmötesgående som möjligt så har vi valt att dela upp våra våningar i olika atmosfärer. Vissa zoner är ljusa med grönska och andra är lite dovare. Om du exempelvis menar “The Cave” så är det meningen att den ska ha dovare belysning för att lyfta fram grottkänslan. /Jonas 

3. “Vill ha skyltar som talar om att man ska tvätta av sin maskin/utrustning efter sig”

Bra tanke med tydligare skyltar. Det finns instruktioner ute på gymmet idag på papper som talar om att man ska rengöra maskinerna efter sig. Däremot håller vi med om att skyltarna definitivt kan vara tydligare och lite mer rejäla. Detta skriver vi direkt upp på vår to-do lista. Tack för feedbacken! 🙂 /Jonas

4. “Har blivit mer och mer opersonligt tyvärr. Vissa i personalen låter till och med bli att hälsa. Det känns som om dom bara hälsar på dom som är på ”deras” pass och som dom redan känner. Finns såklart flera goa och trevliga i personalen som gör att man känner sig välkommen ändå.”

Oj, såhär ska det absolut inte upplevas hos oss. Just detta du beskriver är det vi fått allra mest positiva kommentarer om. Alla i teamet brinner enormt mycket för mäniskor, hälsa och älskar det sociala och familjära på Genki. Så det är såklart den känslan som vi vill att alla ska ha – både medarbetare och Genkisar. Ibland kan det däremot vara mycket folk i receptionen och det kan vara svårt att se alla hela tiden. Men att vara personliga och välkomnande är bland de viktigaste sakerna för oss, så detta ska vi ta upp på kommande veckomöte. 🙂 /Jonas 

5. “Folk sitter på maskiner och tittar på mobilerna. Det tar jättelångtid att vänta på vissa maskiner pga detta”

Just mobiler kollar nog var och varannan i pauserna, inkl mig själv. Däremot är det nog en del som fastnar i det och pauserna är längre. Vi gjorde faktiskt ett roligt klipp på sociala medier efter vi läste detta och kanske har det gett effekt ;). /Jonas

 

6. “För många oseriösa som endast bidrar till trängsel…”

Blir lite osäker på vad du menar med oseriösa? Bra att veta är att vi är ett prestigelöst och familjärt gym där vi har många Genkisar som tränar för hälsans skull. Dom flesta är inte där för att satsa seriöst och tävla eller bygga maximalt med muskelmassa. Men jag vill anta att det du kanske menar är flamsande och lek istället för träning? Om det händer igen, så blir vi väldigt tacksamma om du säger till i receptionen så tar vi tag i det direkt. Genki ska kännas som ett andra hem, men det ska inte bli flams och stök som stör andra. /Jonas  

7. “Tycker det är fel att man inte kan välja bort frukost som ingår i seniorpriset då jag aldrig utnyttjar det.”

Även om frukosten inte är jättebillig att bjuda på just nu, så är den ändå bara en bråkdel av den totala kostnaden. Även om möjligheten skulle finnas att ta bort det, så skulle det inte skilja så många kronor. Vi har dock testat att ha detta som valmöjlighet tidigare i medlemskapet, men det var nästan ingen som valde bort frukosten. För er seniorer så ingår det även fria mätningar på InBody 770 och blodtrycksmätningar. /Jonas 

8. “Att vi alla hjälper till att plocka undan redskap efter det att vi lämnar ett “träningsmoment”.

Good point! Jag önskar att alla tänkte som du. Men tyvärr finns det alltid några som tror att deras mamma jobbar här. Du får jättegärna säga till oss om du ser någon missköta sig, så pratar vi i teamet med dom. Vi påminner om detta relativt ofta och gjorde även ett klipp på sociala medier där vi förlöjligar de som inte “orkar” plocka tillbaka vikterna. /Jonas 

9. “Golvet är halt och mörkt.” 

Detta har jag faktiskt aldrig hört innan. Var det en engångsgrej eller tycker du att det varit så hela tiden? Du får gärna maila in vilken plats som du menar på jonas@genki.se så kikar vi på det. /Jonas

10. “Ser gärna att personalen visar att de lyssnar på medlemmarnas synpunkter.”

Genki är faktiskt uppbyggt på 80% av medlemmarnas önskemål och ideér. Synpunkter och feedback är bland det roligaste som finns när det ska byggas om eller utvecklas. Så det är något som jag personligen tycker att vi är unikt duktiga på att bemöta. Sen går det såklart inte alltid att uppfylla 100 % av alla önskemål även om vi hade velat. Många önskar också motsatsen till varandra. Men om det är något speciellt som du vill att vi tar in så får du gärna skriva det till mig på jonas@genki.se så kollar jag på det. /Jonas

11. “Tycker ofta det ekar tomt i receptionen när man behöver få tag i en personal.” 

Har svårt för att förstå vad du menar här. Vi har nämligen väldigt hög bemanning hos oss jämnfört med många andra gym. 🙂  Kvällstid har vi i regel 2 till 3 personer som har hand om receptionen. Menar du att vi inte stått precis bakom receptionen kanske? Bra att veta däremot är att vi inte står stilla bakom receptionen men att vi alltid i närheten så du ser oss. Vi hjälper en del Genkisar i loungen, tar emot nya medlemmar, plockar fram varor, städar och håller igång. Men vi ska kanske ordna en skylt så man förstår detta lite tydligare. Vi bollar detta på kommande veckomöte. /Jonas 

12 “Mer hjälpsam i receptionen.”

Är det något speciellt som du hade önskat ha hjälp med som inte du fått svar på? Detta med superservice är nämligen en av våra största grundpelare i vårt tankesätt på Genki och fått mycket positiva kommentarer om det från andra i undersökningen. Från start går vi ut med att receptionen nästan alltid är bemannad med en personlig tränare. Detta är just för att vi ska kunna vägleda, tipsa och hjälpa till. Men om du upplevt att du inte kunnat ställa en fråga eller inte fått ett bra svar, så får du gärna komma fram igen eller skriva lite mer specifikt vad du menar på jonas@genki.se /Jonas

 

13. “Ha en vaktmästare, hustomte som fixar redskap. Det är bra med nya medlemmar men ta vara på dom som är ”trogna medlemmar”.

Absolut! Vi har inte bara en vaktmästare, utan vi har två vaktmästare som är imponerande snabba. Har man varit medlem hos oss i många år, så vågar jag säga att dom flesta tycker vi är väldigt snabba på att laga slitage. Vi har till och med många reservdelar som står redo på lager. Däremot under corona och kriget så har många reservdelar tyvärr varit helt slut hos leverantörer, som vi inte kan styra över. Därför har vissa åtgärder tyvärr dröjt. 

14. “Gärna alla dagar i veckan och att den kunde starta kl 16 veckodagar och på helgerna från 12 till 18.” 

Jag är lite osäker på vad du menar. Men jag antar att du menar bemanningstider? Att det börjar före kl 16 är för att vi har många som tränar på morgonen hos oss och vi får även leveranser under hela dagarna. Just helgbemanning är något som vi kanske aldrig kommer att börja med eftersom vi vill att receptionen till största del ska vara bemannad av en personlig tränare, och det är svårt att få till under helgerna. 🙂 /Jonas 

15. “Önskar kunna köpa 1-2 lektioner för att få stöttning, tips vilket sedan kan följas upp efter några mån. Har tyvärr inte möjlighet att köpa de paket som erbjuds idag.”

Då vet jag inte om det har blivit någon missuppfattning. Vi har aldrig haft färdiga paketlösningar. Däremot kommer vi alltid med rekommendationer på PT-paket efter vad som kommit fram under analysen. En plan skräddarsys alltid tillsammans med varje person – känns det bäst för dig med 1, 2 eller 3 tillfällen så löser vi självklart det också! Vill du titta närmare på det så får du gärna maila till mig på alexandra@genki.se /Alexandra, PT-chef

 

16. “Möjlighet att boka singel pass med pt.”

Denna möjligheten finns såklart. 🙂 Men problemet är att vi har en relativt lång kötid för PT. I dagsläget har vi mellan 2-16 veckors kötid, vilket innebär att man då ofta kan behöva vänta upp till 16 veckor mellan sina tillfällen om man inte förbokat en ett helt upplägg i förtid. Men om du önskar att ändå ha ett tillfälle så ordnar vi det såklart. Du får gärna maila mig på alexandra@genki.se så hjälper jag dig att fixa detta. /Alexandra, PT-chef

17. “Att alla ska kunna ha råd med pt så att alla kan lära sig att träna på alla avdelningar inte bara gymintro (blir väldigt fullt vid maskinerna) så bra om det ingick exempelvis tre pt pass i medlemskapet för att sprida ut folk mer.”

Det hade varit riktigt häftigt att kunna erbjuda det. Men det hade varit en omöjlighet rent praktiskt att få till. Trots att vi har 14 personliga tränare som jobbar helhjärtat med detta, så hade dom inte räckt till och det hade inte heller gått ekonomiskt att lösa. Vi har istället lyxat till det med 3 olika varianter av gymintro på olika zoner för att alla våra medlemmar ska få möjlighet att lära sig hur man kan träna på de olika platserna och med dom olika redskapen. Vi funderar faktiskt till och med på att sätta in ännu fler alternativ till gymintro framöver. Förutom det så ingår det även alltid en individuell hälsoanalys med personlig tränare, där du har möjlighet att ställa alla din egna frågor och få tips. Du har väl inte missat dessa? /Alexandra, PT-chef 

18. “Möjlighet att ställa fråga eller få tips även utanför den enskilda pt-tiden.”

Det vill vi mer än gärna hjälpa till med med. 🙂 Bra att du nämnde detta. För oss är det en självklarhet att vi finns där om du undrar något eller behöver extra vägledning i vissa lägen. Men vi kanske kan få med detta framöver på en broshyr så man kommer ihåg allt som ingår lite lättare. Om du har en PT så kan du alltid ställa enklare frågor utanför dina PT-tider via mail, messenger eller sms. Din personliga tränare är där som din kontaktperson i dessa lägen. Men oavsett om du har en personlig tränare eller inte så kan du alltid även fråga oss i receptionen kring tips – vi har nästan alltid en personlig tränare även där. /Alexandra, PT-chef 

19. “Arbetar man till kl 17 och är hemma 17:45 finns det få gruppträningar att välja på.” 

Just dessa tider är då vi har som allra flest gruppträningspass. Vi har satsat mycket på ha ett välfyllt schema och har nu sjuhärads största utbud. Det kanske är så att dom passen som startar just den tiden inte faller i din smak? Isåfall får du gärna skicka önskemål till mig på malin@genki.se så ska jag se om jag kan ordna till något bra till dig. /Malin, Gruppkoordinator

 

20. “Gillar utbudet på gruppträningen! Men blir på vissa pass trångt då många skall ha plats! Kanske tydligare instruktioner hur och var platserna är för de olika passen!”

Kul att du gillar utbudet. 🙂 Vi har begränsat antal platser i varje sal så det ska vara luftigt. Men antar att du menar placeringarna i salen? Vi håller på att leta efter en lösning på hur vi ska få fram tydligare placeringar på passen för att det ska upplevas mer rymligt mellan varje deltagare. Tack för din feedback! /Malin, Gruppkoordinator

 

21. “Förnya cyklar och crosstrainers i Pulse zone.” 

Våra cyklar väldigt fina och är fortfarande bland det bästa man kan välja på marknaden. Däremot behövs en del delar bytas ut, och det är tyvärr mycket längre leveranstider på grund av världsläget. Vi håller just nu på att byta flera av delarna och hoppas att de kommer att kännas som nya för dig snart igen. 🙂 /Malin, Gruppkoordinator

22. “Pass med lägre intensitet önskas”

Är det något speciellt pass du önskar? Vi har i dagsläget många pass idag som är låg intensitet. Något vi också har som grundsten i gruppträningen är att alla tar det i sin egna takt och väljer sitt egna motstånd. 🙂 Du får gärna rådfråga med oss i receptionen kring vilka pass som skulle kunna passa dig bäst utifrån vart du befinner dig i träningen. Vi har desutom även en riktigt spännande nyhet som heter Strength Development som vi lancerat i schemat precis. Det passet är i ett lugnt tempo och istället mer fokus på teknik och kontakt i form av styrketräning.  /Malin, Gruppkoordinator 

23. “Jag skulle vilja att det fanns lite olika nivåer/alternativ då jag känner att jag är för otränad för att kanske börja på ett pass. Jag vet att man kan lägga det på sin egna nivå men man kanske vill testa något nytt och fångade det varit bra att det fanns någon typ av introduktions pass.”

Bra att veta är att flera av våra pass har alternativ 1, 2 och 3 i olika intensitet/svårighetsgrad. Du får gärna fråga oss i receptionen så hjälper vi dig att hitta ett bra startställe. Vi har också i tanken att kanske skapa ett passintro framöver där man får testa på under lite kortare tid. Vågar dock inte säga när det kommer, men kanske någongång till hösten. 🙂 /Malin, Gruppkoordinator 

24. “Fler pass som fungerar för en glad motionär. Gillar inte dånande musik och ledare som skriker…”

Vi har många olika inspiratörer och många olika pass, så vi har säkert något som passar. Alla är också har också en härlig blandning i sin stil på coachande så man som medlem ska hit. Maila gärna mig på malin@genki.se så kan jag tipsa om både inspiratör och pass som jag tror du skulle uppskatta. /Malin, Gruppkoordinator

25. “Gärna mer specifika tema när det gäller spinning ex pulsträning eller FTP tester.”

Vad kul att du gillar våra temadagar och uppskattar dina ideér. Vi pratar just nu om att ha ännu fler temapass framöver. Vi har inte haft det nu när corona var som värst, men vi kommer att börja med det igen och förhoppningsvis på sikt mer än någonsin. 🙂 /Malin, Gruppkoordinator 

26. “Instruktörens kollegor ska inte delta i passen. Instruktören ska inte prata för mycket med sina egna bekanta, hjälpa nya medlemmar att känna sig välkomna och hemma.”

Vad fint att du tänker extra på dom nya medlemmarna. Det gör vi också, men tänker lite annorlunda skulle jag tro. Det finns en anledning till varför vi inte ropar ut namn på nya ansikten för ofta. Detta är eftersom nya medlemmar oftast vill vara anonyma i början och det är lättare att känna sig mer bekväma om man får vara lite i bakgrunden i början. Sen är jag lite osäker på hur du menar kring personalen där? Men om du menar att alla våra medarbetare inte borde få vara med på passen, så ska jag förklara varför vi har det så. Det är så att det till och med är något som vi förespråkar att man gör då det är otroligt utvecklande. Att få träna för andra inspiratörer gör att man blir ännu bättre på sin roll då man hittar härlig inspiration av varandra. Inspiratörerna ska såklart också få träna vad de vill lika mycket som medlemmarna får. /Malin, Gruppkoordinator  

27. “Det ska vara lika lätt att säga upp ett medlemskap som att teckna ett medlemskap, och att ni fortsätter dra pengar från ett autogiro trots att avtalet upphört….. Det är ju helt sjukt. Om man betalar hela året i förväg – får man en faktura för nästa år då, om man inte sagt upp avtalet? Flera i min omgivning har känt sig lurade och för min del har det ju varit jäkligt pinsamt när jag försökt värva medlemmar…. Man hör ju hur “säljaren” pratar i loungen och många personer har svårt att säga nej, och vips så sitter de där med ett medlemskap som kostar pengar…”

Så tråkigt att höra att du känner så. Förstår inte riktigt hur du menar med att det är svårt att säga upp medlemskapet? När bindningstiden är över så är det bara att säga upp ditt medlemsskap enkelt via ett mail till oss på. Sen från dagen du skickar ditt uppsägningsmail så är det bara 1 kalendermånad uppsägningstid. Men du kanske menar att avtalet inte automatiskt upphör efter bindningstiden? Svaret på det är att ett gymabbonemang funkar det precis som alla andra abonnemang oavsett vilken branch det gäller. Det löper vidare tills man säger upp det. 🙂 Jag skulle nog våga svära på att det inte finns något gym i Sverige som har det på något annat vis när det gäller abbonemang. På andra sidan myntet tänker jag att det vore tråkigt för många av våra medlemmar om deras kort plötsligt slutade fungera och automatiskt blev uppsagt. Detta särskilt eftersom vi alltid tar emot ett begränsat antal medlemmar. Gällande säljandet, så är vi det enda gymmet i Sverige med 40 dagars öppet köp just för att man aldrig någonsin ska kunna känna sig lurad eller ta impulsbeslut. Skulle någon mot förmodan känna sig lurad eller helt enkelt ångra sig så räcker det att skicka ett mail, så behöver de inte betala en krona. Så även om man skulle vara en “ja-sägare” så är det superenkelt att avbryta inom 40 dagar. 🙂 /Jonas

 

28. “Har önskat flera gånger till personal i receptionen att ni ska sätta upp schemat för passen som hålls i crosscagen.. Det hade ni innan utbyggnaden. Är riktigt trött på att bli avbruten i mina pass för att det kommer en instruktör och ska håll ett pass. Det är också tröttsamt för instruktören att behöva tjata på folk att gå ut. Upp med schemat på dörren nu och ange en tid man måste lämna lokalen innan passet börjar, ex 10 eller 15 min.”

Vi hade faktiskt detta system tidigare men upptäckte att det inte riktigt funkade eftersom vi lägger in halvspontana pass ibland. Detta gör att det är väldigt svårt att få rutin på. Däremot om du går in på Genkis app eller går in på hemsidan under ”boka pass” så kan du se där vilka tider salen är upptagen. Där stämmer det alltid! /Malin, gruppkoordinator

29. “Skyltning för att hitta in till gymmet.”

Jajemän! Vi kunde inte hålla med dig mer faktiskt. Detta är pinsamt dåligt. Vi önskar också bättre skyltning än vad som finns idag. Tyvärr så är det en fråga som ligger utanför vår bestämmelse. Men vi tjatar om det regelbundet ska du veta. 🙂 /Jonas 

30. “Större tydlighet att erbjudanden kommer med en extra kostnad. Att vara med i ett studie eller satsning, att få hjälp att komma tillbaka till bättre rutiner och liknande erbjudanden leder till en kostnad. Det skulle vara fint om det syntes redan i reklamen. Att det som erbjuds inte erbjuds inom ramen för månadskostnaden.”

Tack för din feedback. Om det är gratis så skriver vi med det tydligt. Exempelvis studien var helt gratis och i Foodbox Challenge betalar man enbart för maten. Sen finns det alltid möjlighet att lägga till coachning som vi kan skräddarsy. Men det är helt frivilligt och något som man isåfall bestämmer ihop med sin pernsonliga tränare. Men vi ska ändå se över om vi kanske kan få det ännu tydligare på något vis. Jättebra input!  /Alexandra, PT-chef 

31. “Zoompassen fungerar inte alltid. Inget ljud.”

Tack för att du skrev in detta. Vi kollade upp detta i detalj med vår tekniker för att säkerhetskolla så problemet inte orsakas av oss. Vi fick fram att det enbart var 0.75% av fallen som krånglat från Genkis sida. Dom flesta gånger har det varit fel som vi åtgärdat och som inte kommer återkomma igen. Bra att veta är att vi var bland de  första i Sverige med just denna tekniken. Så det var mycket strul i början innan vi äntligen fick till det bra. Kanske var den perioden du menade? Däremot finns det vissa grejer som ligger utanför våran kontroll. Exempelvis om det blir ett strömavbrott, om ditt nät inte fungerar eller om det är något annat tillfälligt som stör. Om du upplever att Zoom fortfarande krånglar mer än så, får du gärna meddela mig på malin@genki.se eller ringa mig direkt på 0761-693365. /Malin, Gruppkoordinator

32. “Nya kabelmaskiner på nedervåningen.” 

Tumme upp för det! Detta står på vår priolista för nästa kommande projekt. Tanken var faktiskt att utveckla det redan nu till sommaren, men på grund av inflationen så vågar jag inte lova att det sker nu till sommaren, även om förhoppningen fortfarande är det. Vi kommer faktiskt att åka till världens största gymmässa i Tyskland nu i april, så då kommer vi hålla ögonen öppna för roliga nyheter. /Jonas

33. “Träningsutrustningen är inte ett problem för mig. Men jag var tvungen att ange 3 saker såhär efter bara en dryg veckas träning. Men som exempel kan jag ange att klädseln på vissa maskiner är trasiga.”

Ja, tyget är tyvärr en sådan grej som slits frekvent. Om vi inte missat det så beställer vi i regel väldigt snabbt. Däremot kan leveranstider vara väldigt långa ibland. /Jonas

34. “Önskar nya mattor att ligga på vid träning. Dom vi har idag är söndriga och ofräscha.” 

Detta har vi som prio. Vi kollar på mattor nu och beställer så snart vi hittat våra favoriter  /Malin, Gruppkoordinator 

35. “Mer användbara grips till cable.” 

Sånt här älskar jag! Men är det någon speciell variant du tänker på? Vi har ju ovanligt stort utbud för just detta. Men det är inte så att du missat en hel del av handtagen? Du vet väl om att det finns handtag vid fyrstationen som går att använda till cablecrossen? Om du inte hittar det du är ute efter så får du väldigt gärna skicka ditt önskemål till mig på jonas@genki.se så kikar jag på det direkt. /Jonas
 

36. “Bänkarna för bänkpress är allmänt kassa. De är hala och ställningen de sitter fast i är mindre bra. Svåra att lyfta av stången själv på, de är inställda i konstig höjd, speciellt den i mitten. Hade varit bra med bänkar där man kan enkelt höja och sänka “hakarna” som stången vilar på och som man inte halkar på. Ett “deadlift jack” hade uppskattats, underlättar overkligt mycket när man ska ta av och på vikter under ett tungt pass. En split squat pad / bulgarian split squat attachment för stålburarna hade varit bra. Dels lättare än att använda en bänk och man slipper ta en bänk ifrån någon som behöver den.”

Tack för en engagerande text. Det är såklart en smaksak med bänkarna. Vissa älskar dom medans andra är vana vid en annan känsla. Men just detta har jag faktiskt inte hört innan. Är det klädseln på bänkarna som du tycker är hal? Isåfall kan vi titta på annan klädsel framöver när dom ska bytas. Höjden på hakarna kan vi justera manuellt. Det är inte helt enkelt att få hakarna att passa 100 % efter alla kroppstyper. Men om du vill så får du får gärna haffa tag i mig när du ser mig i receptionen så kan vi kolla på det ihop. Bulgarien split squat attachment har vi i WOD Cage på entréplan. Den är lite klumpig men jag ska se om jag kan hitta en lösning så vi kan ha en på undervåning också om det är vad som önskas? Deadline jack kollade jag på, men de tar så mycket plats tyvärr. /Jonas 

37. “Skulle gärna vilja se en liggande lårcurl.”

Kul med önskemål. Vi kollar på lite nya maskiner framöver och eventuellt en till lårcurl. Men det vi sett hittills som verkar mest populärt är en stående lårcurl, men vi ska i april till FIBO som är världens största gymmässa. Vem vet? Vi kanske hittar något skoj där som vi kan ta in i framtiden. /Jonas 

38. “Man får ofta leta efter redskap då de ligger på flera olika platser. Kanske fler redskap?”

Jag misstänker att du kanske menar redskapen till kabelmaskinerna. Isåfall så har vi en lösning på det i framtiden, så där är det på G. Är det något annat du menar så får du gärna skriva det till mig på jonas@genki.se /Jonas

39. “Maskin som varit ur funktion väldigt länge, mot ett år. Finns en till av samma sort, men förstår inte varför den andra inte kan lagas.”

I värsta fall kan det ibland ta några veckor att laga en maskin på grund av leveranstider. Har vi en maskin som varit sönder i ett år så vore det katastrof såklart. Du får du gärna skicka bild på vilken maskin du menar till jonas@genki.se. Vi har aldrig haft en maskin som varit trasig så länge vad jag känner till, men skulle jag ha fel så får du gärna sätta mig på plats! Jag vet inte om du kanske menar två maskiner på konditionsavdelningen som ser nästan likadan ut, men är olika maskiner? Den ena kanske upplevs annorlunda om du är van vid den andra eftersom dom har lite olika funktioner?

41. “Vill gärna ha det luftigare med mindre väggar överallt.”

Vi har valt att ha olika zonindelningar just för att man ska få en unik variationen i atmosfären som ska stimulera dina sinnen. Gillar man mer öppenhet, ljus och grönska så är entréplan rätt ställe för dig. Vissa ytor är mycket färgglada och andra är lite mörkare med mysigare och varmare färger. Om du menar “The Cave” på undervåningen där är extra zonindelat, så har vi inte så mycket att välja på eftersom det är bärande väggar där. Men på andra sidan av myntet så är det många som gillar undervåningen extra mycket just eftersom det är en riktig grottkänsla. 🙂 /Jonas 

42. “Få mer toaletter på övervåningen för att kunna vara så många! Handtork papper på toaletterna önskas. Skicka ut infon om parkeringen inte bara sätta på ytterdörren! Livsfarligt hur folk kör och parkerar utanför!”

Denna blir extra rolig att svara på eftersom vi precis byggt två nya toaletter en trappa upp. Handtorkspapper på toaletterna har vi testat tidigare, men tyvärr spolas det ned i toaletterna och gjorde att det blev stopp. Gällande parkeringen så har vi skickat ut det i många nyhetsbrev, sociala medier, samt informerat om det till nya medlemmar i broschyren. Tyvärr efterföljs det inte av alla, men vi gör vårat bästa. Vi sätter även i mån av tid lappar på bilarna som är felparkerade.

43. “Gärna någon annan tv-kanal, väldigt deprimerande att se dr Phil och annat tjafs när man tränar.”

Vi har klurat på denna fråga ganska många gånger, men det är en riktig luring att få till. Alla TV-apparater är sammankopplade och kan bara visa samma program. Det som den ena gillar kanske den andra tycker är trist. Men däremot ska vi kolla på en lösning så att man enkelt kan byta kanal på alla skärmar samtidigt. Oftast brukar det inte vara några problem om man vill byta till något annat. 🙂 /Jonas 

44. “Det är dåligt ljus i omklädningsrummet. Golvet är halkigt när det blir blött.”

Det är en svår balansgång i denna frågan. Vår förra design var ljusare med starkare ljus. Men då fick vi in många önskemål om att dova ned belysningen i omklädningsrummen. Så jag vill tro att vi hittat en gyllene balansen just nu. Men om du eller andra har annan åsikt så får ni gärna maila mig om detta så kan vi ta en ny titt. Vi har även kollat på lösningar för halkiga golv. Bland annat duschmattor och liknande men det är extremt svårt att hålla det hygieniskt i offentlig miljö. Men något givet som jag kom på när jag skriver… Självklart beställer jag in en ny duschskrapa! Då kommer golven hållas torrare och bli mindre halkiga. /Jonas 

45. “Det är lite svårt att hitta i lokalerna.” 

Jag håller med. Vi har varit sinnessjukt dåliga på att skylta. Detta kommer definitivt under våren. Bra idé! /Jonas 

46. “Något att se på i hörnet i nya rummet, framför de 2 löpbanden.” 

Nja… Just i den funktionella konditionsavdelningen så har vi valt att inte ha TV-skärmar. Dels för att dom har ett annat syfte där dom används under kortare och mer intensiva intervaller.  Sen används även den väggen till Wall Ball (kasta boll på väggen) i träningen. Hade vi haft Tv-skärmar där så hade dom nog tyvärr inte överlevt särskilt länge. /Jonas 

47. “Skulle vilja se speglar i det övre träningsrummet för när det är mycket folk nere i källaren vid hantlarna vill man gå upp och träna för den miljön är lugnare men det saknas speglar.”

Förstår din tanke. Samtidigt har vi valt att ha entréplan 100 % spegelfri vilket uppskattas av många medlemmar. Sen har det helt tvärtom på undervåningen så det ska finnas en zon för alla. /Jonas 

48. “Ta bort dammiga plastblommor.” 

Håller med att några av våra blommor såg riktigt trista ut. Detta är redan åtgärdat och vi har med ett leende på läpparna kastat blommorna i en container. Tycker du fortfarande inte det är bra så får du gärna höra av dig. /Jonas

49. “Lokalerna luktar ofta svett kring maskinerna. Vissa personer stinker även gammal svett och skall man anmäla dessa då man noterar detta så tar ni en disussion med dem direkt eller?” 

Det är väldigt sällan som nytt svett luktar. Det är isåfall pågrund av att vissa medlemmar råkar tvätta fel eller har på sig gamla träningskläder eller träningskläder i fel material. Detta påminner vi om emellanåt i våra nyhetsbrev och har även med i broschyren och på välkomssidan via sms. Men om du tycker att någon stör andra med sin lukt så får du gärna säga till oss, så har vi ett ödmjukt samtal med medlemmen. Det är vi vana vid och det uppskattas både av oss och oftast även av medlemmen ifråga så att de blir medvetna om det. 🙂 /Jonas 

50. “Ofta gruppträning/personlig träning i crossdelen, så ofta sämre tillgänglighet där.”

Misstänker att du menar vår gamla “Functional Playground”. Den är helt och hållet en gruppträningssal, men kan användas av medlemmar när den inte är bokad såklart. 🙂 I samband när vi byggde ut den nya funktionella zonen så döpte vi om denna till WOD Cage (som den numera heter).  Så nu finns det två funktionella zoner som alla har tillgång till. Den ena när det inte är gruppträning, och den nya som det inte är gruppträning i. Men är det något du saknar i övriga gymmet så får du gärna säga till./Jonas 

51. “Trångt i spinningsalen.”

Trångt i spinningsalen har jag faktiskt aldrig hört innan. Var det kanske under ett öppet hus när det var många som gick runt och kollade på anläggningen? Vi har nämligen 1,75 meter mellan varje cykel och mellan varje crosstrainer. Det utrymmet har jag inte sett något annat gym ha. /Jonas 

52. “Fler krokar på väggarna i omklädningsrummen skulle vara bra.”

Tack för denna givna idén. 🙂 Detta fixade vi veckan efter vi fick in  medlemsundersökningen. Tack för tipset. /Jonas

53. “När det gäller lounge och café skulle det vara trevligt om ni ibland kunde erbjuda smoothies, frukost efter träning eller tillfällen med kvällssnacks och tillfällen då man kan prova de saker ni säljer.”

Bra tanke. 🙂 Vi har funderat på detta tidigare och skulle gärna vilja göra smoothies och erbjuda frukost. Däremot har vi inga avlopp i receptionen vilket kräver en väldigt omfattande ombyggnation. Men det är inte helt omöjligt att det kommer någon gång i framtiden. Angående provsmak så är det en uppskattad grej vi hade tidigare men tog bort i och med pandemin. Detta har vi börjat med igen. /Jonas 

54. “Upplever killarnas bänkar i omklädningsrummet något rangliga. De väl egentligen d hela.”

Good point! Vi köper i nya bänkar. Ge mig dock lite tid med detta – jag vågar inte säga hur snabbt det går för jag har väldigt mycket att göra just nu och vill hittar rätt bänkar. Det kan ta alltifrån några veckor eller i värsta fall till sommaren. Men jag löser det. /Jonas 

55. “Tydligare uppmärkt i stora träningssalen. En prick säger inte så mkt, bättre med hörn där brädan passar. Nu ställer sig folk lite som dom vill. Inte så trivsamt med för mycket folk på passen. Satsa på fler pass istället.”

Jag är osäker på om något är bättre än en placeringsprick eftersom det är ett fåtal pass där man använder bräda. Överlag så har vi ganska mycket mindre folk på våra pass jämfört med andra gym. Samtidigt vill vi också kunna använda ytorna på bra sätt. Vi har redan idag över 80 st ledarledda pass i veckan och det är inte helt lätt att få plats med ännu fler pass på bra tider. Men kul att veta är att vi är störst i Sjuhärad, Mark och Mölnlycke på gruppträning. Så vi hoppas att det finns en stor variation och många valmöjligheter. /Jonas

 

 

56. “Det är fräscht och riktigt skönt att gymma. Kanske saknas lite maskiner för specifika muskelgrupper. Även att de finns mycket rygg maskiner men de är oftast de grundläggande maskinerna. Men förstår ju att de kanske är svårt med plats också.”

Härligt att du trivs! Vore kul att veta vad du saknar lite mer specifikt. Vi har en del ovanliga maskiner och är det något jag tycker är kul så är det att ha det lilla extra som man inte visste att man ville ha. Men är det något särskilt du önskar så får du jättegärna skicka önskemål till jonas@genki.se – även om det inte finns plats just nu, så kanske vi hittar utrymme framöver. /Jonas 

57. “Alltid rent o fräscht. Nytt o fint. Mysiga färger. Bara stora salen som faktiskt är lite tråkig.”

Jag håller till viss del med dig. Jag kan avslöja att vi har ganska stora planer gällande stora salen men tyvärr ligger de några år bort eftersom det är ett ganska stor projekt och annat som behövs prioriterats först. /Jonas 

58. “Skulle önska förbättringar på hemsidan. Det finns info på sidan som jag bara kan hitta när jag INTE är inloggad. För enkelhetens skull har jag appen på mobilen inloggad, och är ej inloggad på min pc. Mitt önskemål vid inloggning- samma upplägg som på startsidan plus det som nu finns då man loggat in.”

Hmm.. Vad konstigt. Jag kollade nu och det finns fler saker man har tillgång till när man är inloggad såklart. Men ser inget som saknas. Du får jättegärna säga till i receptionen och visa vad du menar så kan vi kolla på det. Maila mig funkar också bra på jonas@genki.se /Jonas

59. “Tyckte Genki var som bäst innan den senaste renoveringen, renoveringen förstörde allt. Allt var så mycket bättre innan men fortfarande skit bra.”

Detta var lite annorlunda och oväntat. Men kul att du fortfarande tycker att vi är skitbra i alla fall. 🙂 Menar du att ytan vi byggde ut förstörde på något sätt? Vi ändrade ju inget på övriga ytor. Jag förstår faktiskt inte hur du menar, men är otroligt nyfiken. Maila gärna mig på jonas@genki.se eller ta tag i mig nästa gång du ser mig så pratar jag jättegärna om det. /Jonas

60. “Fler korgar och mellanvägg önskas till duschutrymme (bra att kunna ställa duschcreme, shampo, balsam för undergrunden man duschar.”

Det saknades en mellanvägg, som det tyvärr var otroligt lång leveranstid på. Men den sitter uppe nu. Vi beställer även fler korgar så det finns till alla duschar. Tack 🙂. /Jonas 

61. “Skåpen i omklädningsrummet skulle behövas fixas i ordning.”

Tack för ett extra öga. Det är lätt att man råkar bli lite hemmablind på sånt. Alla ska vara lösta nu/Jonas

62. “Skyltarna för synskadade är bara printade papper…. hur skall de synskadade läsa om skyltarna med punktskrift inte är ordentliga?”

Vi fick oss ett gott skratt när vi läste detta. Vi skrev ut något snabbt och tillfälligt, som nu är många år sedan haha. Dessa ska bytas ut i samband med all annan skyltning framöver. 🙂 /Jonas 

63. “Några av maskinerna/utrustning i cirkelträningen börjar bli slitna och svåra att ställa in.”

Eftersom man vanligtvis inte ställer in motståndet på dessa maskiner, så är jag osäker på vad du menar. Är det någon speciell utrustning som du tycker verkar slitet? Vi byter nämligen regelbundet ut delar så dom ska kännas som nya. Du får gärna skicka ett mail och beskriva lite mer specifikt till jonas@genki.se så beställer vi ny del på direkten. 🙂 /Jonas

64. “Priset på allt från medlemskap, PT, massage mm är alldeles för dyrt.”

Jag förstår att vad man upplever som ett bra pris kan skilja sig väldigt mycket. Men vi har ett ganska exakt genomsnittspris i Sverige på medlemskapen. Och då har vi mycket högre kostander än dom flesta gym, eftersom vi satsat stort på vår utrustning. Som det är med allt, så behöver vi såklart ta betalt för att gå plus i slutändan. Sammanfattat finns det såklart både billigare och dyrare gym än oss – men vi har valt att lägga oss i en prisklass som är mittemellan, men erbjuder ett större och mer unikt innehåll än dom flesta. När det gäller vår PT-verksamhet så skiljer den sig väldigt mycket från den klassiska. Oftast har gym 1 eller kanske 2 personliga tränare som har det som ett extrajobb vid sidan av. Men dom flesta av våra personliga tränare jobbar med detta på heltid. Vi har också höga krav på dom tränarna vi väljer att ta in och lägger mycket tid på att vidareutbilda vårat PT-team, där alla också har unika spetskompetenser. /Jonas 

65. “Önskar att kunna ha hörlurar med ljud för den TV-kanal som är på vid eller som jag till o med själv kan välja! Vid konditionsmaskinerna (inklusive cyklar).” 

Denna blir extra kul att svara på. 🙂 Vi har vi faktiskt redan denna funktionen. Vi var till och med först i Sverige med en ny teknik som gör att man kan koppla upp sig via appen “heartv” till våra Tv-skärmar. Däremot… Som vi svarat på en annan fråga så är vi sinnessjukt dåliga på skyltningar. Så det förvånar mig inte om det är många som missat detta. En skylt för detta ska vi sätta upp i samband med att vi beställer in dom andra skyltarna. Men säg till i receptionen så visar vi dig gärna hur det fungerar. /Jonas 

66. “Hade vart kul med boxningsring och träningutrymme för detta.” 

Detta är någonting som vi har kollat på. Men utmaningen är att det tar så otroligt mycket plats för enbart två personer. På det så är det också svårt att hitta den ytan. Lite tråkigt svar… Antagligen kommer det aldrig att hända, men som vanligt med oss så ska man aldrig säga aldrig! 🙂 /Jonas 

67. “Det ända jag saknar är små mindre skåp för att låsa in plånbok och nycklar och lite sånt då jag kommer ombytt till gymmet. Just nu tar man potentiellt upp ett helt omklädnings skåp för en annan medlem för ”bara en plånbok” så några mindre värdesaks skåp med plats för det och på sin höjd en ihopsnurrad tröja hade varit ett bra kompliment. :)”

Bra idé! Jag hoppas vi kan hitta ett sådant utrymme framöver och helst snart. Tack för din feedback. 🙂 /Jonas 

68. “Hade gärna haft tillgång till en boxningssäck. Kunde vara en bra motivator att få meddelande när man närmar sig eller uppnått visst antal träningstillfällen, och att det genererar något utmärkelse/gåva eller annat.”

Kul! Vi har fått in lite önskemål om en boxningssäck faktiskt. Till 99% så kommer en boxningssäck redan till sommaren. Din idé med ett system för motivationsmeddelanden kommer till 98% (jag gillar att prata i procent haha). Vi har nämligen en vision om att skapa en egen unik app. Den här idén är väldigt spännande och något som vi hoppas vi kan skaffa framöver. Men den tar en hel del tid och vi vill ta in något riktigt bra innan vi lanserar den. /Jonas 

69. “Det enda minuset jag kan komma på är att jag vid några enstaka tillfällen det senaste året önskat att öppettiderna var lite längre.”

Detta är något som jag funderat ofta på. Helt ärligt så klurar jag nog på denna 5-10 gånger per år. Men vi landar alltid i att vi inte vågar ha öppet dygnet runt. Problemet som jag ser är att eftersom vi inte ligger centralt så känns det lite ”läskigt”. Risken finns också att anläggningen används på fel vis på natten. Så jag tror tyvärr att det aldrig kommer hända, utan kl 4-24 får nog räcka. 🙂 /Jonas 

70. “Ett fantastiskt gym på många sätt med många grymma inspiratörer som håller passen. Jag kan ibland sakna att bli “sedd” i verksamheten, ex då man inte besökt på ett längre tag, så skulle ett enkelt telefonsamtal snabbt kunna få mig på banan igen.”

Vad kul att läsa detta. 🙂 Stort tack för dom fina orden. Vi skickar alltid ett sms/mail efter 60 dagars frånvaro från träningen och i mån av tid ringer våra personliga tränare faktiskt även upp och kollar läget. För dig låter kanske 60 dagar mycket. Men enligt min erfarenhet så tycker dom flesta det är “lagom” och kan annars tycka det känns tjatigt. Vår förhoppning är dock att vi kanske kan bli ännu bättre på att ringa upp framöver. 🙂 /Jonas   

71. “Studien som görs nu! Den tycker jag är intressant! Men trodde nog att under dessa veckor så skulle de vara någon mer grej! Invägning, sen träna minst två gånger i veckan, kolla på små filmsnuttar och en utvägning.. jag saknar före/efter bilder… Kanske någon fysisk träff i gruppen? Jag vet inte helt.. känns som de kunde varit lite mer.  Jag gillar Genki! Roliga pass. Jo en sak.. Appen är super bra med bokning av pass men kanske lite mer info om passen om man aldrig varit på dem innan! Steget att våga testa nytt kan vara stort och vet man inte hur de funkar blir de större.” 

Kul att vår hälsostudie intresserar dig. 🙂 Vi känner själva att detta var jättespännande både för oss och alla deltagare som var med. Poängen med just denna studie var att ta reda på vad händer fysiskt under 28 dagar om du får tillgång till väldigt enkla startverktyg. Vi mätte även hur det psykiska påverkas under den här tiden. Poängen var att det i stort sett ska vara självständigt och med väldigt enkla regler (träna minst 2 gånger/veckan). Slutrestultatet var riktigt intressant! Du kan läsa om resultatet på www.genki.se/studieresultat

Angående mer info kring passen så finns det två saker som är bra att veta. 🙂 Om du klickar på passet utan att trycka på bokningsknappen, så kan du läsa enklare information om passen. Vill du läsa mer utförlig information om gruppassen så kan du gå in på denna länken: www.genki.se/grupptraning” /Jonas

72. “Man kunde se hur många som tränade live i appen. Vet inte om den försvunnit?”

Denna funktion var tillfälligt ur funktion under en period. Men nu är den tillbaka så du enkelt kan se antal personer på gymmet i appen. 🙂 /Jonas 

73. “Min favoritmaskin är kabelmaskinen längst in närmast omklädningsrummet. Men det brukar saknas sprintar till vikterna. Kanske en påminnelse till alla om att hålla ordning?”

Oh no…Tro det eller ej, men vi beställer regelbundet oftast många åt gången. Men dom tycks vara en förbrukningsartikel. Säg gärna till i receptionen om det saknas nästa gång, så beställer vi nya sprintar snarast möjligt. /Jonas 

74. “Hej! Jag tycker att ni ger dubbla budskap i de videos ni nyligen lagt ut på Instagram. Först att ni hånar tjejer för att dem ”bara” tränar rumpa. I nästa video pratas det om att man ska träna vad som helst och ingen ska ha någon åsikt om det.”

Avsikten är att håna hånet. Vi gjorde exempelvis en liknande video för män gällande deras fascination över att träna biceps. Avsikten är snarare att avdramatisera gymmiljön och lyfta fram lite humor. 🙂 /Jonas

75. “Tycker inte att den nybyggda delen är vad ni utlovade. Ni sa att det skulle bli likt den gamla ytan ”crosscage” och crossfit-inspirerat med öppna ytor. Tycker inte det finns mycket utrymme för öppna ytor där och trångt om man vill göra någon cirkelfys eller wod där man behöver ha olika redskap framme.”

Det visade sig vara en del begränsningar i bärande väggar som vi inte hade räknat med. Däremot köpte vi istället in många nya saker som uppskattats väldigt mycket. Reaktionen på nya funktionella ytan har varit överraskande bra. Däremot förstår jag vad du menar med att den inte är lika öppen som WOD Cage. Men jag hoppas att du hittar andra motivationsfaktorer som inte fanns tidigare istället. Finns det något jag kan göra för att få dig att trivas bättre i nya funktionella ytan så maila mig gärna på jonas@genki.se så ska jag kolla över detta. 🙂 /Jonas

76. “Ibland är det mycke spring av barn. Barn som sitter med vid maskinerna när vuxna tränar, känns inte lämpligt.”

Just detta är vi noga med att man får information om. 🙂 Vi har reglerna kring detta i vår broschyr som vi ger till alla nya medlemmar. Man får också denna informationen via nyhetsbrev och vi påminner alltid om vi ser det. Barn som inte är medlemmar får absolut inte vara ute på gymmet. Om du är med om detta igen, så säg till oss i receptionen så tar vi ett snack med föräldrarna.

77. “Skulle uppskatta ett mail eller sms då medlemskapet håller på stt löpa ut så man kan förnya istället för att bli påmind genom att se ny högre utgift på banken. Hade varit trevligt med lite lägre medlemskostnad. Parkeringen är totalt kaos vissa tider.”

Just möjligheten att påminna när medlemskapet går ut är ett önskemål vi skickat flera gånger till vår leverantör, och de har sagt att det kanske kommer framöver. Men det är tyvärr inget vi kan styra över. Märker du en dragning som dragits för mycket, så säg bara till så fixar vi det självklart retroaktivt. 🙂 Du får gärna skicka ett mail redan nu till ingela@genki.se så hjälper hon dig med detta. Angående parkeringen så ligger det tyvärr lite utanför vår kontroll eftersom det är hyresvärden som styr den biten. Jag skickat mina önskemål kring detta, men nu verkar det som att det kanske kommer till skott till sommaren om vi har tur. Planen är att rita upp fler parkeringsplatser runt fastigheten och fler skyltar så det blir tydligare. Detta är tyvärr ingenting jag kan lova men jag gör mitt bästa för att det ska hända. :-). Angående priset så svarade jag på detta ovanför i en fråga. /Jonas 

78. “Jag är underbensamputerad så tillgängligheten till invalidparkeringen är väldigt viktig för mig då jag inte kan utnyttja de vanliga platserna pga mitt handikapp, ser mig snart nödsakad att byta gym!”

Vi har vanligtvis två handikappsparkeringar och jag har aldrig sett att båda är upptagna. Men just nu har vi dock tyvärr bara en handikappsparkering då vi har ett tillfälligt lager utanför. Det blev en fördröjning med hyresvärden angående ett lager vi ska bygga ut från hastigheten. Så vi fick ställa en contationer där tillfälligt. Såg också att det låg i vägen en pall på andra parkeringen. Detta löste vi direkt när jag läste detta. Kommer det problem får du gärna säga till oss direkt framöver. Detta hade vi missat tyvärr.  /Jonas 

79. “Bättre ordning på redskapen..istället för att redskapen till cable ligger i svarta lådor så vore det önskvärt att de sitter t ex på väggen så det tydligt syns vad det är för handtag etc.” 

Jag själv har besökt över 200 gym och kollat runt med många branschkollegor där alla jag pratat med är överens om att det i slutändan är bättre med lådor eftersom de har en tendens att inte hängas på väggen. Dom hamnar dessvärre istället på golvet. Jag skojar nog inte när jag säger att jag lagt ned över 150 timmar på att hitta lösningar enbart för redskapsplacering, och då slutade det ändå i att lådor är det som sköts bäst. Däremot kommer vi framöver att göra om vår kabelavdelning och då kommer förhoppningsvis även detta bli mycket bättre och mer organiserat automatiskt. 🙂 /Jonas 

80. “I stora salen är brädor trasiga och borde bytas ut.” 

Tack!  Bräderna ska vara fräscha och fixade nu.. Det är bra att vi hjälps åt att hålla ögonen öppna. /Jonas

81. “Önskemål att en eller flera av personliga tränarna har lite mer kunskap om träning för olika sjukdomar. Inte direkt sjukgymnastik men ….” 

Vi är 14 personliga tränare och vi har väldigt stor kompetens på sjukdomar och skador i PT-teamet. Alla våra personligare tränare har också olika spetsinriktningar. Har du frågat oss? Annars får du jättegärna göra det så ser vi över vem som hade passat dig bäst. Skicka gärna till alexandra@genki.se /Alexandra, PT-chef

82. “Mera zoompass då det är svårt att ta sej till passen på kvällarna om man ej har körkort.”

Kul att du gillar vår zoomfunktion. Vi har i dagsläget 35 pass i veckan via zoom, vilket ändå är rätt rejält. 🙂 Vissa pass går dock inte att ha med på zoom eftersom vi går runt och floorcoachar och hamnar isåfall ur bild. Men detta är en fråga som jag ber vår gruppkoordinator, Malin kika över. Kanske finns det möjlighet att klämma in fler zoompass. /Jonas 

83. “Lokalerna är trevliga och gymmet känns som hemma. Hade varit roligt med bättre beskrivningar, övningar och hur jag når olika resultat vid maskiner eller generellt runt om i lokalerna.”

Kul idé! Visionen är att framöver ha en egen app och QR-koder på maskinerna där vi kommer att lägga upp filmklipp på hur de fungerar. Följer du oss via Facedbook och Instagram? Där lägger vi ut lite tips och kunskap emellanåt. Sen utöver det så har vi tre olika gymintro som vägledning där du får med dig träningsprogram efteråt. Men utöver det så finns nästan alltid en personlig tränare i receptionen så du får gärna fråga oss där så visar vi dig gärna tips på övningar! /Jonas 

84. “Maskinerna vi har cirkelpasset är säkert nästan 10 år.” 

Även om maskinerna är 10 år gamla så är det nog inte någon komponent i dem som är 10 år gamla. Vi byter alltid ut delar när de slits så att de ska kännas som nya. Men är det något du saknar eller något du inte tycker känns nytt eller fräscht så får du gärna säga till. Vi har kollat på andra cirkelmaskiner, men hittar inget som lämpar sig bättre än de vi har för målgruppen. Men har du önskemål får du gärna säga till om vad och hur 🙂 /Jonas 

85. “Utrymmet bland dom fria vikterna är något begränsat.”

Jag är lite nyfiken på vad du menar. Vilket av utrymmen gäller det? Skicka gärna till mig på jonas@genki.se /Jonas

86. “Barnvakt alla dagar i veckan, tidigare tid på vardagar.”

Just nu har vi barnpassning fem dagar i veckan. Det är väldigt få som önskar tidigare barnpassning som det ser ut nu. Det är också även svårt för våra barnpassare rent praktiskt att komma in tidigare på grund av skola eller andra jobb. /Jonas 

87. “Maskin för insida lår saknar jag.” 

Det kanske kommer framöver. Det är såklart nedskrivet på önskelistan. 🙂 Just träning för insida lår har vi nog fler varianter än vad du kanske tror. Fråga oss gärna i receptionen så tipsar vi gärna om övningar. /Jonas

88. “Förslag om det går att få in en liten klättervägg, det ska vara för travestering så inte på höjden. Behöver ingen som säkrar då. Bara en matta att hoppa ner på.” 

Love it! Sådana här idéer tycker är riktigt roliga. Detta har jag faktiskt redan klurat på. Men det är rätt svårt att få detta till verklighet och hitta en yta som funkar till det. Men du får gärna skicka till mig på jonas@genki.se eller prata med mig i receptionen. Du kanske kan detta bättre än mig så kan vi tillsammans komma fram till en bra lösning? 🙂 /Jonas 

89. “Förnyelse och uppdatering i genkikojan så den håller sig fräsch och attraktiv så vi vuxna kan träna med gott samvete.”

Bra tanke! 🙂 Vi håller på att kolla på lite nyheter till Genkikojan. Målet är ju att barnen alltid ska ha så skoj så dom tjatar hål i huvudet på sina föräldrar att åka och träna. Om det är något särskilt som dina barn önskar får du gärna maila mig på jonas@genki.se

90. “Tydliga instruktioner vid träningsredskapen då min upplevelse är svårigheter att nå personal som kan instruera. Idag tar jag tillfällen att fråga personer som är i sin träning. Kanske inte helt rätt o dessutom kanske vissa redskap ej ska användas av mig beroende på kroppens egna bekymmer.”

Har du varit på våra tre gymintron? 🙂 Om det är något utöver det som den personliga tränaren går igenom på gymintrot, så kan du absolut fråga oss. Vi har som oftast 1-2 personliga tränare i receptionen nästan hela tiden, så det ska absolut inte upplevas att det är svårt att få tag i oss. Skulle det ändå göra det så är jag jättenyfiken på när du upplever detta? Maila mig gärna på jonas@genki.se /Jonas

91. “Att ni sätter upp några skyltar i de olika fria träniningsutrymmena som uppmanar användarna att ställa tillbaka den utrustning man använt i övrigt är det helt kanon.” 

Vi har idag stora skyltar om just detta. Men det kanske behövs fler skyltar. Jag ska kolla över detta lite på kommande veckomöte och diskutera detta.

92. “Klippkort önskas.”

Detta har vi faktiskt men det är något som väldigt sällan efterfrågas. Fråga i receptionen så hjälper vi dig. /Jonas 

93. “Uppdatering av löpbanden vore trevligt.”

Vi har testat otroligt många löpband. Men det är inte någon speciell skillnad att springa på ett nytt löpband eller våra löpband enligt våra tester, och vi ser det därför lite bortkastat. Däremot kollar vi just nu på om vi ska köpa in fler löpband och det kanske var det som önskades? 🙂 /Jonas 

94. “Låt inte framgångarna stiga er åt huvudet nu. På riktigt, om detta gym ändrar inriktningen mot elittänkande och mycket pengar snarare än familjärt och sunda värderingar som ni haft så kommer ni snabbt som ögat att tappa det som gjorde er så populära.”

Tack för den hjärtliga kommentaren. Jag kan säga att jag haft detta gym i 15 år och det var det bästa och roligaste jag gjort. Varje dag blir bara roligare och vi kommer aldrig att tappa det familjära eftersom detta är vad jag brinner för. Jag har fått flertal erbjudanden att få gratis delägarskap i andra gym där jag skulle kunna tjäna mer pengar, men har tackat nej. Får även 2-4 ggr per år erbjudande om att bli uppköpt och frågar inte ens vad de erbjuder. Pengar är inget jag brinner för – utan Genki i Bollebygd är mitt hjärta, och kommer alltid att vara. 

95. “Hade varit kanon med dam- och herrtider på bastun.”

Jag förstår önskemålet, men samtidigt så har vi kollat tillbaka på våra tidigare undersökningar och nästan alla vill ha tillgång till bastun alla tider och ser det gärna som en familjebastu. Även om vi skulle ordna något sådant kan det bli en utmaning att ha kontroll på. Vore ju inte så kul om man kliver in och det råkar bli fel.

96. “Försök skapa mer flexibilitet i medlemskapet, i en föränderlig värld vill många av oss kunna styra själv a hur vi tränar. Att binda upp sig på årsbasis känns inte riktigt 2022. Det ska vara enkelt och generöst att säga upp, vila eller avsluta ett medlemskap. Detta gör t ex för mig att GENKI inte längre kan vara ett alternativ för mig då jag har behov av att styra min egen tid och var jag tränar.”

Nu vet jag inte om jag förstod alla dina önskemål. Men jag tycker att vi är ganska flexibla med frysningar. Man kan frysa kortet i samband med både skador, studier, resor m.m. Utöver detta har vi även gästkort som är utan bindningstid. 🙂 /Jonas 

97. “Tjejkväll med träning, något gott att äta och lite spa kanske.”

Vi älskar temakvällar. Vi har numera till och med en eventansvarig som är helt fantastisk! Så tanken är att vi ska ha ännu mer olika temadagar framöver, varav tjejkväll är en av dem. /Jonas

 

98. “Jag tycker omklädningsrummen kunde få sig en uppfräschning och att man installerar skåp med permanenta lås , där man själv från tillfälle till tillfälle man välja sin egen personliga kod under tiden som man nyttjar skåpet. Möblerna skulle behöva bytas ut.”

Vi har roliga planer för omklädningsrummen framöver men tyvärr har vi lite annat som vi behöver prioritera först. 🙂  Angående skåpen, så har vi haft skåp innan med kodlås. Men det var så mycket problem med tekniken som krånglade och många som glömde av sina koder. Så nu när vi provat båda så tycker vi att denna lösningen fungerar bäst.

 

99. “Det borde finnas fler crosstrainers. På den nya avdelningen på andra våning hade det varit trevligare om träningsmaskinerna hade varit vända så att man såg ut genom fönstret, nu ser man rätt in i väggen.”

Menar du att du vill ha fler crosstrainer vid konditionsavdelningen? Vår upplevelse är att det inte alls är ofta som alla är upptagna men jag ska ha lite koll på det igen. 🙂  Jag kanske har fel. Gällande maskinerna i Functional Playground så finns det flera anledningar att de är vända åt det hållet. Den största anledningen är säkerheten. Vi behöver utrymme bakom löpbanden utifall att någon skulle ramla av. Det finns också en släde på framsidan som skulle kunna leda till en rejäl olycka om dom var placerade åt andra hållet. /Jonas

100. “Fortsätt som ni gör ! Ha örat mot rälsen och lyssna på vad deltagarna vill. Vore kul med lite föreläsningar ialla olika former! Mental träning!, coachning för att nå mål!”

Vad kul att du gillar våra föreläsningar. Vi har föreläsningar några gånger per år nu. Tanken är att vi ska börja med fler event framöver och då också fler föreläsningar.

101. “Det hade varit trevligt med lite lugn och avkopplande musik i omklädningsrum.”

Håller med till 100 %. Sånna detaljer gör det lilla extra. Det är med på vår todo-lista inför våra framtida planer för omklädningsrummet. /Jonas

102. “Skulle vilja att ni hade kontakt med ett badhus”. 

Idén är jättebra. Vi hade faktiskt det tidigare. Men tyvärr användes det inte av tillräckligt många för att badhuset skulle se det som något värdefullt. Vi har efter det varit i kontakt med flera badhus som tyvärr inte har velat ha ett samarbete i nuläget. /Jonas

103. “Vore roligt om Jonas någon vecka besökte oss som tränar på morgonen och kollar lite, inte bara är närvarande em kväll.”

Det skulle jag jättegärna vilja! Men tyvärr har jag ganska rejäla sjukdomar som bråkar med mig, vilket i sin tur leder till att jag får väldigt lite sömn. Skulle jag komma på en morgon så får jag dessvärre ganska allvarliga konsekvenser i form av stora symptom, vilket inte är så nyttigt för min hälsa. /Jonas 

104. “Det finns en punkt som lyder: hjälp med att sätta upp egna mål med träningen . Den frågan är väl ganska överflödig för den hjälpen kan jag väl ändå bara få om jag betalar 1000kr/tim?”

I varje medlemsskap så ingår det en hälsoanalys med en personlig tränare för att man ska få en riktigt bra start och känna till mer om sin hälsa. Där ställer vi en del frågor kring din målsättning, svarar på frågor och ger dig tips och feedback. Om du inte gått på den så tycker jag absolut att du ska boka in den.  Den ingår i ditt medlemskap och är inget du betalar extra för. 🙂 Det ingår också såklart tre olika gymintro där du får träningsprogram eftgeråt. Utöver det så kan även vi i receptionen hjälpa dig med frågor. Vill du mer hjälp och coachaning i att sätta upp mål så får du lägga till för personlig träning. 🙂 /Jonas 

105. “De nya hopprepen är usla, de gamla blåa var mycket bättre.”

Dom förra hopprepen gick sönder ganska ofta. Men självklart vill vi ha hopprep som du tycker om. Har du några specifika önskemål får du gärna skicka det till mig på jonas@genki.se så ska jag kolla på det. /Jonas

106. “Min kommentar gäller kommunikationen. Här finns det möjlighet till förbättring. Som det är nu krävs att man är delaktig i sociala medier. Jag skulle önska att även hemsidan uppdaterades med information på samma sätt som nu sker via Facebook.”

Utöver sociala medier så skickar vi även ut nyhetsbrev. Den viktigaste informationen kommer alltid via nyhetsbreven. Om du inte får dem så misstänker jag att vi kanske har fel mailadress till dig? Säg gärna till nästa gång du tränar så kollar vi över det direkt på plats. /Jonas  

107. “Skulle önska “snabbomklädningsutrymme” på markplan. – Skulle varit grymt om ni kunde vara “förmedlare” av träningskompisar, för oss som tycker det är segt att ta sig till gymmet själva o hade haft hjälp av en träningsbuddy !”

Det är en bra idé. Men just omklädningsutrymme har vi ingen plats för på markplan. Däremot om vi hittar en mindre yta framöver, så kanske vi köper in lite mindre skåp som vi placerar ut på markplan. Det är en rolig idé med att förmedla träningskompisar. Jag vet inte riktigt hur vi skulle göra det eller om vi kommer att göra det, men jag ska ha det i åtanke och klura lite på den. Däremot har jag i allafall några småtips redan nu i hur du kan eftersöka träningskompisar. Om du vill ha tips så kan du skicka till info@genki.se /Jonas

108. “Jag skulle gärna vilja att gruppträningspass finns via appen att kunna nyttjas när som helst. En uppladdad fil alltså. Likt det som vi hade för några år sedan. Även solarier i lokalen hade varit önskvärt” 

Detta är något vi har på vår kommande idélista. Men som det är nu så går det inte i vår nuvarande app. Men kanske fram mot hösten hoppas vi kunna lansera en ny app där vi håller tummarna att denna funktionen kommer finnas med. Solariumet kommer tyvärr inte att komma tillbaka. Detta i och med att det inte används felaktigt och ohälsosamt, vilket gör att det inte blir en hälsoprodukt. Det användes även väldigt sällan. Det finns också redan en verksamhet med solarium i centrum och det känns schysstare av oss att låta dem ha hand om den verksamheten. 🙂 /Jonas 

Skriv till oss om du har några fler funderingar

Bemannat

Mån
9 - 20
Tis
9 - 20
Ons
9 - 20
Tors
9 - 20
Fre
9 - 18

Öppet

Mån
4 - 24
Tis
4 - 24
Ons
4 - 24
Tors
4 - 24
Fre
4 - 24
Lör
4 - 24
Sön
4 - 24

Rävlandav. 21

517 91 Bollebygd

Google maps →

Fri parkering

100 m från buss

031-352 00 00

Personlig ägare

Jonas Granlund

Gruppkoordinator

Malin Bennergård

PT-chef

Alexandra Westphal

Ekonomiansvarig

Ingela Westphal